Kampania „Bezpieczne pieniądze. Podaj dalej”
Data publikacji 20.06.2012
Narodowy Bank Polski i Policja przygotowali kampanię informacyjną „Bezpieczne pieniądze. Podaj dalej”. Akcja ma na celu zapewnienie bezpiecznego obrotu pieniężnego w czasie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA Euro 2012.
Narodowy Bank Polski i Policja przygotowali kampanię informacyjną „Bezpieczne pieniądze. Podaj dalej”. Akcja ma na celu zapewnienie bezpiecznego obrotu pieniężnego w czasie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA Euro 2012.
Polakom chcemy przypomnieć, a kibiców i turystów z zagranicy zaznajomić z wizerunkami i zabezpieczeniami polskich banknotów. Podczas kampanii będziemy także propagować zasady bezpiecznego korzystania z kart płatniczych i bankomatów. Akcja będzie prowadzona przez cały czerwiec we wszystkich miastach zaangażowanych w organizację turnieju – w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku, Wrocławiu oraz Krakowie, a także na przejściach granicznych, portach lotniczych i dworcach kolejowych.
W piątek, 8 czerwca, rozpoczyna się turniej Euro 2012, jedna z największych imprez sportowych na świecie, podczas której przez kilka tygodni Polskę odwiedzi nawet kilkaset tysięcy kibiców. Prawie połowa z nich zostanie w naszym kraju dłużej niż jeden dzień. Razem z kibicami będą „podróżowały” ich pieniądze – zarówno tradycyjna gotówka, jak i karty płatnicze. O ich bezpieczeństwo dbać będzie Policja i emitent pieniądza - Narodowy Bank Polski.
Na potrzeby kampanii przygotowaliśmy materiały informacyjne zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej, w kilku wersjach językowych, m.in. polskiej, angielskiej i rosyjskiej. Informacje te znalazły się również w materiałach opracowanych specjalnie na Euro 2012, które zostaną dołączone do przygotowanych przez organizatora mistrzostw, spółkę PL.2012, pakietów dla wolontariuszy oraz przedstawicieli służb mundurowych.
Materiały będą dystrybuowane na przejściach granicznych, lotniskach oraz dworcach. Ponad 500 tys. ulotek trafi do miast, w których odbędą się mecze, a kolejnych 50 tys. do piłkarskich stref kibica, tzw. FunCampów. Informacje o zabezpieczeniach banknotów rozdysponowane również będą przez wiodące sieci handlowe zlokalizowane w pobliżu boisk i miasteczek piłkarskich. Policja natomiast będzie dystrybuować ulotki m.in. na stadionach, w autobusach przewożących kibiców, a także w komisariatach.
Uruchomiliśmy także stronę internetową kampanii www.nbp.pl/BezpiecznePieniadze zawierającą kluczowe informacje o jej przebiegu. Będzie na niej dostępna nowoczesna aplikacja multimedialna prezentująca zabezpieczenia pieniędzy wraz z filmem objaśniającym, jak z niej korzystać. Aplikację będzie można pobrać bezpłatnie na dowolne urządzenie mobilne (np. telefon lub tablet), w jednej z wybranych wersji językowych.
O kampanii oraz aplikacji powiadomią na swoich stronach internetowych partnerzy wspierający akcję NBP i Policji: Służba Celna, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, czy PKP.
źródło: NBP
Polakom chcemy przypomnieć, a kibiców i turystów z zagranicy zaznajomić z wizerunkami i zabezpieczeniami polskich banknotów. Podczas kampanii będziemy także propagować zasady bezpiecznego korzystania z kart płatniczych i bankomatów. Akcja będzie prowadzona przez cały czerwiec we wszystkich miastach zaangażowanych w organizację turnieju – w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku, Wrocławiu oraz Krakowie, a także na przejściach granicznych, portach lotniczych i dworcach kolejowych.
W piątek, 8 czerwca, rozpoczyna się turniej Euro 2012, jedna z największych imprez sportowych na świecie, podczas której przez kilka tygodni Polskę odwiedzi nawet kilkaset tysięcy kibiców. Prawie połowa z nich zostanie w naszym kraju dłużej niż jeden dzień. Razem z kibicami będą „podróżowały” ich pieniądze – zarówno tradycyjna gotówka, jak i karty płatnicze. O ich bezpieczeństwo dbać będzie Policja i emitent pieniądza - Narodowy Bank Polski.
Na potrzeby kampanii przygotowaliśmy materiały informacyjne zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej, w kilku wersjach językowych, m.in. polskiej, angielskiej i rosyjskiej. Informacje te znalazły się również w materiałach opracowanych specjalnie na Euro 2012, które zostaną dołączone do przygotowanych przez organizatora mistrzostw, spółkę PL.2012, pakietów dla wolontariuszy oraz przedstawicieli służb mundurowych.
Materiały będą dystrybuowane na przejściach granicznych, lotniskach oraz dworcach. Ponad 500 tys. ulotek trafi do miast, w których odbędą się mecze, a kolejnych 50 tys. do piłkarskich stref kibica, tzw. FunCampów. Informacje o zabezpieczeniach banknotów rozdysponowane również będą przez wiodące sieci handlowe zlokalizowane w pobliżu boisk i miasteczek piłkarskich. Policja natomiast będzie dystrybuować ulotki m.in. na stadionach, w autobusach przewożących kibiców, a także w komisariatach.
Uruchomiliśmy także stronę internetową kampanii www.nbp.pl/BezpiecznePieniadze zawierającą kluczowe informacje o jej przebiegu. Będzie na niej dostępna nowoczesna aplikacja multimedialna prezentująca zabezpieczenia pieniędzy wraz z filmem objaśniającym, jak z niej korzystać. Aplikację będzie można pobrać bezpłatnie na dowolne urządzenie mobilne (np. telefon lub tablet), w jednej z wybranych wersji językowych.
O kampanii oraz aplikacji powiadomią na swoich stronach internetowych partnerzy wspierający akcję NBP i Policji: Służba Celna, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, czy PKP.
źródło: NBP